OK

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej

Facebook
0 prod. 0,00 Do kasy

Rozgrzewka przed treningiem

Prawidłowo przeprowadzona rozgrzewka ma olbrzymi wpływ na uniknięcie urazów i skuteczniejszy trening. Często ten bardzo ważny aspekt pomijany jest przez młodych adeptów sportów siłowych. Częsty jest widok gdy ludzie wchodzący na siłownie od razu idą w stronę ciężarów.
Chwilę robią wymachy ramion, kilka przysiadów, kręcenie nadgarstków i mają złudne wrażenie że, są gotowi do dźwigania żelastwa. Właśnie brak odpowiedniej rozgrzewki, prawidłowo przeprowadzonej jest główna przyczyną i powodem kontuzji. Jeżeli poświęcimy czas aby wykonać prawidłowo rozgrzewkę spowoduję to że, nasze mięśnie będą dobrze rozgrzane. Przez co nasz trening będzie bardziej wydajny, substancje odżywczo-energetyczne w odpowiedni sposób zaczną napływać do organizmu a najważniejsze zminimalizujemy jak tylko się da możliwość wystąpienia kontuzji na treningu. Rozgrzewkę dobrze jest zacząć truchtu, podskoków czy innych mocno energochłonnych ćwiczeń, po to by układ krążenia zaczął pracować “na zwiększonych obrotach” i krew szybciej dostała się do pracujących mięśni. Pobudzi się w ten sposób również doskonale układ oddechowy i to zapewni odpowiednie dostawy tlenu i podniesie gotowość do wysiłku z obciążeniem.
Następnie możemy zabrać się za proste ćwiczenia karku, barków, ramion, nóg i tułowia. Zaczynamy od najmniejszych grup mięśniowych np. kręcenie nadgarstkami, skręty karku, tułowia. Następnie przechodzimy do mięśni barków, ramion a dopiero pod koniec nogi i tułów. Znakomitym rozwiązaniem jest wprowadzenie do rozgrzewki ćwiczeń rozciągających, które polegają na naciąganiu poszczególnych partii mięśni. Rozgrzewka ogólna nie powinna być zbyt intensywna by nie spowodowała nadmiernego uszczuplenia energii potrzebnej do przeprowadzenia skutecznego treningu z obciążeniem.
Mogło by to obniżyć efekty w budowaniu masy bądź siły a nawet narazić na kontuzje. Dlatego ważne jest by w czasie rozgrzewki powinno się być skoncentrowany na czekającym treningu według założonego planu i skupić się najbardziej na tych partiach ciała, które wezmą aktywny udział w danym treningu z obciążeniem.
Podczas rozgrzewki ogólnej nie potrzebujemy używać dodatkowych obciążeń ale raczej wykonać dużą ilość ruchów w każdym stawie. Tempo i zakres tych ruchów powinien być tak dobrany by nie wywołać bólu. Efektem powinno być odczucie ciepła i większej swobody ruchu. Dodatkowym sposobem na rozgrzanie mięśni jest posmarowanie ciała, szczególnie stawu barkowego, ramion, pleców czy kolan, balsamem torfowym firmy Herbamedicus Unicatum Chondro . Jest to balsam, w skład którego wchodzi kasztanowiec, który ma silne działanie rozgrzewające. Balsam ten możemy również stosować po ćwiczeniach i delikatnym masażem zrelaksować przeciążone mięśnie i stawy.
Czas który przeznaczymy na rozgrzewkę i rozciąganie na pewno pozwoli uniknąć nam wielu nieprzyjemnych chwil na siłowni, które wywołane są kontuzjami i innymi urazami wynikającymi ze złego podejścia do treningu. Pamiętajmy że, wstępne pobudzenie mięśni do pracy nie tylko usprawni nasz trening lecz również odpowiednio pobudzi nasz układ sercowo-naczyniowy. Celem rozgrzewki powinno być również podniesienie temperatury ciała w takim stopniu aby proces ten nie przeciążył naszego organizmu i nie wywołał zmęczenia.

Zapisanie się do newslettera

Otrzymuj informacje o nowościach i promocjach wprost do Twojej skrzynki e-mailowej:

Copyright © herbamedicus.com.pl Wszystkie prawa zastrzeżone. Ta strona wykorzystuje pliki cookies.
Powered by i-systems.pl