OK

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej

Facebook
0 prod. 0,00 Do kasy

Ćwiczenia rozluźniające po treningu

W przypadku wielu osób regularnie ćwiczących, ćwiczenia rozluźniające po treningu są najbardziej zaniedbywaną rutyną. Wielu z nas skupia się na rozgrzewce, by przygotować się na ciężki trening, ale zaniedbuje wprowadzanie ciała z powrotem w stan spoczynku, ochładzając je. Okres chłodzenia ciała po treningu pozwala mu bezpiecznie i gładko przejść ze stanu wysiłku do stanu spoczynku. Możesz myśleć o tym jak o przeciwieństwie rozgrzewki, odwzorowującej proces rozgrzewania, ale w przeciwnym kierunku. Ćwiczenia rozluźniające mają na celu:


  • poprawę postawy, zmniejszenie bólu i zapobiegnięcie przyszłym urazom,
  • przywrócenie mięśni do ich odpowiedniej długości oraz napięcia,
  • bezpieczne przejście do stanu spoczynku, (rytm bicia serca, ciśnienie krwi )
  • zwiększenie elastyczności,
  • pozbyciu się zakwasów,
  • zapobieganie możliwym nieprzyjemnym efektom ubocznym ćwiczeń jak zawroty głowy i mdłości, spowodowanym tym, że krew odpływa do kończyn dolnych.
  • skupia na głębokim oddychaniu by zwiększyć dotlenienie organizmu.


Ochłonięcie po ćwiczeniach jest bardzo proste. Najlepiej poświęcić na nie około 10 minut. Stretching statyczny to ćwiczenia, które polegają na rozciąganiu mięśni podczas spoczynku (tzn. na wyizolowaniu grupy mięśniowej w odpowiedniej pozycji i utrzymaniu tej pozycji przez jakiś czas), a następnie na ich rozluźnieniu. W tym czasie najlepiej wykonać 5-8 ćwiczeń. Należy wykonać po jednej serii każdego ćwiczenia (10 powtórzeń), przechodząc płynnie od jednego do drugiego. Pierwszą fazą danego ćwiczenia rozciągającego jest napinanie poszczególny mięśni przez 15-30 sekund (należy uważać, aby nie doprowadzać do uczucia bólu, ponieważ grozi to rozerwaniem tkanek), a drugą 2-5 sekundowe rozluźnienie. Podczas ćwiczeń należy pamiętać o spokojnym, głębokim oddychaniu. Po wysiłku związanym z uprawianiem sportu, najlepiej po umyciu, warto posmarować ciało Końską maścią SPORT – RELAX od firmy Herbamedicus. Jest to balsam ziołowy stworzony specjalnie dla aktywnych sportowców. Jego działanie chłodzące pomaga dokładnie rozkurczyć mięśnie, wywołuje uczucie rozluźnienia i pomaga w szybszej regeneracji. Składnikami tego balsamu są ekstrakty roślinne (np. żywokost, kasztan, jałowiec). Regularny masaż balsamem Relax rozluźnia napięcie mięśniowe oraz redukuje przeciążenie. Kompleks magnezu z wyciągami z grążelu i lotosu pomaga w zapobieganiu skurczom mięśni.

Zapisanie się do newslettera

Otrzymuj informacje o nowościach i promocjach wprost do Twojej skrzynki e-mailowej:

Copyright © herbamedicus.com.pl Wszystkie prawa zastrzeżone. Ta strona wykorzystuje pliki cookies.
Powered by i-systems.pl